Web trgovina otvara vrata prema novim tržištima i mnogo većem broju potencijalnih kupaca. Otvara vašu ponudu kupcima neovisno o radnom vremenu, svaki dan, cijeli dan. Web trgovina, iako jednostavna ideja koja vašem poslovanju može pružiti višestruke koristi i povećati prodaju, kako putem digitalnih kanala tako i u fizičkim prodavaonicama, pred Vas stavlja brojne izazove. Na putu do njezine optimizacije i željenih rezultata stoji čitav niz manjih i većih zadataka koje je potrebno izvršiti na pravi način. Kako ne biste morali učiti na svojim greškama za Vas smo pripremili listu propusta i grešaka koje se nerijetko događaju trgovcima koji se odluče razviti svoje poslovanje web trgovinom.

Propusti i greške:

  1. Izostanak detaljnih informacija o proizvodu

Zbog nepostojanja fizičke interakcije s proizvodom i etiketima ili pakiranjem koje pruža informacije, kupcima je nužno to nadomjestiti detaljnim opisom proizvoda.

  1. Netransparentni kontakt podaci tvrtke

Kupci moraju znati da se radi o legitimnoj tvrtki kojoj će prilikom kupnje dati svoje private podatke i da iza web trgovine stoje stvarne osobe kojima se mogu obratiti za pomoć ili odgovore na pitanja.
Bez toga se ne može steći povjerenje i gube se kupci.

  1. Nepoznate ili manjkave opcije za stupiti u kontakt radi korisničke podrške

Nastavno na prethodnu točku kupcima je potrebno ponuditi više od generičke info email adrese.
Kontakt forma za slanje upita, brojevi telefona, chat aplikacije ili uređena FAQ stranica (najčešća pitanja) dodatno će utjecati na povjerenje kupaca i olakšati im donošenje odluke o kupnji.

  1. Dug i/ili kompliciran postupak kupnje

Jedna od grešaka s najštetnijim učinkom. Više koraka koje se stavlja pred kupce znači i više prilika da odustanu od kupnje. Proces im morate što je moguće više pojednostaviti i ubrzati.

  1. Potrebna izrada korisničkog računa za korištenje web trgovine

Veže se na kompliciranje postupka kupnje jer nametnutom registracijom pred potencijalnog kupca stavljate dodatnu prepreku i razlog za odustajanje od kupnje. Je li Vam važnija njihova kupnja ili njihovi podaci?

  1. Nedovoljno dobra mogućnost pretraživanja i filtriranja artikala u ponudi

Kupci koji znaju što traže ne žele prolaziti kroz vašu cijelu ponudu i gubiti se u izlistanim artiklima. Omogućite im brži dolazak do ciljanih artikala iz vaše ponude, preciznu pretragu, i smanjenje izlistanih rezultata.

  1. Malene slike artikala

Učinite sve što možete da vizualnom prezentacijom artikla kompenzirate izostanak fizičke interakcije s artiklom.

  1. Samo jedna slika artikla

Prezentirajte artikl sa svih strana, iz različitih kutova, u svim dostupnim bojama, ili s naglaskom na specifične karakteristike.

  1. Loš dizajn i funkcionalnost košarice

Vrlo važan dio korisničkog iskustva. Omogućite kupcima brisanje artikala, dodavanje više proizvoda, mijenjanje količina, i transparentno stanje košarice u svakom trenutku njezinog pregleda.

  1. Manjak opcija za plaćanje

Jednostavno, više dostupnih opcija za plaćanje rezultirati će s više izvršenih narudžbi. Ne ograničavajte svoje potencijalne kupce.

  1. Nepostojanje ponude vezanih proizvoda

Povećajte šansu za dodatnom kupnjom sugestijom artikala koji su na neki način vezani za odabrani artikl kupaca. Priložite ih na stranici s opisom artikla kao dodatni izbor.

  1. Loša i zbunjujuća navigacija kroz web trgovinu

Pružite kupcima lako snalaženje u vašoj web trgovini i jasan pristup ključnim segmentima. Ne stvarajte redundantni sadržaj ili funkcionalnosti. Kategorizirajte u slučaju velikog broja artikala i ne stvarajte suvišne kategorije u slučaju malog broja artikala.

  1. Nigdje na stranici ili u procesu kupnje nisu objavljene cijene isporuke

Nema opravdanja za izostanak informacija o cijeni isporuke artikala. Takav propust će gotovo sigurno uzrokovati brojna odustajanja od kupnje. Objava tih informacija je nezaobilazna.

  1. Nigdje na stranici nije objavljena politika tvrtke, pravila isporuke, povrata i ostalog

Kupci žele znati koja su pravila kupnje u vašoj web trgovini, pravila vezana za isporuku artikala, povrat artikala, reklamacije, i ostale scenarije koje možete pokriti kvalitetnom FAQ stranicom.

  1. Naglasak nije na proizvodima nego na sekundarnim stvarima, dizajn, promocija

Cilj svake web trgovine mora biti prodaja artikala. Stavljanjem fokusa na dizajn, promociju ili atrakciju znači udaljavanje od postizanja primarnog cilja. Prvo artikli, a zatim sve ostalo.

Izbjegavanje najčešćih grešaka nije jedino što stoji zmeđu Vas i vrhunske web trgovine. Ukoliko želite dočekati ”boom” internet trgovine spremni i pokazati da možete svoju web trgovinu razvijati po najvišim standardima i u korak s najboljima iskoristite intenzivnu dvodnevnu edukaciju za Voditelja web trgovine u organizaciji Forum poslovnih medija.